استفاده از دندان گیر به جای ژل های بی حسی برای کاهش خارش لثه نوزاد

استفاده از ژل‌ های بی‌ حس‌ کننده دندان برای درمان خارش لثه نوزاد را توصیه نمی‌ کنیم زیرا معمولا  نوزاد سر خود را تکان می دهد و ژل روی موضع زده نمی‌ شود و باعث می شود، لب و زبان کودک بی‌ حس شود.

در قدیم برای کاهش درد و خارش لثه نوزاد در زمان رویش دندان‌ ها، قند روی لثه کودک می‌ کشیدند که این کار را به هیچ عنوان توصیه نمیکنیم، زیرا فقط باعث زخم‌ شدن لثه و التهاب و عفونت می‌ شود.

عده ای نیز، از گوشت نیم‌ پز استفاده میکنند و آن را بین لثه نوزاد میگذارند که آن را هم توصیه نمی‌ کنیم زیرا گرچه مانند دندان گیر عمل می‌ کند اما می‌ تواند آلودگی میکروبی داشته باشد.

دادن هویج نیز دیگر کار اشتباهی است که عده ای مرتکب می شوند.

وقتی خطر بلعیدن وجود دارد ما مجاز نیستیم چیزی را در دهان نوزاد قرار دهیم.

متاسفانه کار هایی از این دست زیاد انجام میشود که ناشی از اطلاعات کم و باور های غلط است.

استفاده از دندان گیر برای خارش لثه نوزاد

از نظر ما بهترین وسیله که جایگزین بسیار مناسبی به جای گوشت نیم‌ پز و هویج و … است که خیلی‌ ها به اشتباه به نوزاد می‌ دهند، دندان گیر های پلاستیکی است.

انواع استاندارد دندان گیر نوزاد در داروخانه‌ ها موجود است. بهتر است به آن ها بندی آویزان کنید تا دور گردن کودک باشد و به زمین نیفتد و آلوده نشود.

خارش لثه نوزاد

برخی از این دندان گیر ها را می‌ توانید در فریزر گذاشته تا خنک شود و اثر بی‌ حس‌ کنندگی خفیفی  برای نوزاد داشته باشد.

بنابراین استفاده از ژل‌ های بی‌ حس‌ کننده دندان را برای لثه نوزاد توصیه نمی‌ کنیم زیرا معمولا روی موضع زده نمی‌ شوند و بیشتر باعث بی حس شدن لب و زبان نوزاد شده و کودک زبانش را گاز میگیرد.

ژل در صورتی که دقیقا روی موضع زده شود و چند لحظه بعد با دستمال پاک شود، ایرادی ندارد اما استفاده زیاد به مدت طولانی در تمام دهان توصیه نمی‌ شود.

منبع

این مطلب را از دست ندهید:

آیا برای اولین دندان های کودک باید از خمیر دندان استفاده کرد؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *