تاثیر پستونک بر دندان های نوزاد

پستونک برای آرام کردن نوزاد بسیار مفید است اما بسیاری از والدین در مورد آثار بلندمدت استفاده از آن نگرانی هایی دارند. اینکه پستونک در واقع موجب پوسیدگی شده و بر رشد دهان و دندان کودک تاثیر میگذارد صحیح است اما این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که پستونک نادرست مورد استفاده قرار گیرد. با دانستن نکات اصلی در مورد استفاده از پِستونک بدون نگرانی در مورد دهان و دندان نوزاد از پستونک استفاده کنید.

مزایای استفاده از پستونک

 طبیعی است که نوزادان شست دست خود را بمکند و پِستونک جایگزین خیلی خوبی است. حتی به گفته دندانپزشکان، پستونک از مکیدن شست بهتر است چرا که در صورت استفاده بیش از حد، قطع مصرف آن آسانتر است. پِستونک همچنین در شرایط دشوار مانند شرایط خاص بیماری می تواند به آرام کردن کودک کمک کند.

پستونک چه تاثیری بر دندان ها دارد؟

فراموش نکنید که استفاده نادرست از پِستونک معایبی دارد. باکتری ایجاد کننده پوسیدگی دندان به طور طبیعی در دهان نوزاد تولید نمی شود و از طریق والدین یا سایر افرادی که از کودک مراقبت می کنند، تولید می شوند. به همین دلیل، چنانچه فردی بزرگسال در صورت عد م دسترسی به آب برای شستن پستونک، آن را در دهان خود قرار داده و بعد آن را به کودک دهد، احتمال انتقال باکتری به دهان کودک وجود دارد.

گاهی والدین پِستونک را در مایعی شیرین مانند عسل قرار داده و بعد به کودک می دهند و با اینکار موجب پوسیدگی دندان ها می  شوند. در نظر داشته باشید که استفاده طولانی مدت از پِستونک می تواند موجب ترک خوردن دندان ها، مشکلات در گاز زدن، تغییر شکل فک و جایگیری نادرست دندان می شود.

پیشنهاد میکنیم که این مطلب را از دست ندهید:
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *