کشیدن دندان با لیزر و مزایای آن

کشیدن دندان با لیزر

روش های متفاوتی برای کشیدن دندان وجود دارد. گاهی اوقات جهت بهبود فرآیند درمان و رسیدن به نتایج مطلوب تر، کشیدن دندان با لیزر  صورت می پذیرد.

 ابتدا از لیزر برای جداکردن بافت های کنار دندان و لق شدن آن استفاده می شود سپس خارج کردن دندان از حفره با استفاده از ابزار رایج به سادگی امکان پذیر می شود.

 پس از کشیدن دندان با لیزر، مجددا از لیزر برای پاکسازی هر گونه باکتری باقی مانده در حفره دندان، سوزاندن محل های خون ریزی، تحریک درمانی جهت رشد استخوان و بافت سالم لثه می توان استفاده کرد.

 این دو ویژگی در حقیقت نقش چشمگیر در درمان موفقیت آمیز بیمار داشته و در حوزه های زیر برای بیمار اثربخش و مفید هستند:

 حفظ و نگهداری بیشتر ساختار استخوانی

کشیدن دندان با لیزر می تواند آسیب بسیار کمتری را برای استخوان فک در مقایسه با روش سنتی کشیدن دندان به همراه داشته و باعث شود آسیب کمتری به ساختار استخوانی فک وارد شود.

کشیدن دندان با لیزر موجب می شود اکثر ساختار استخوانی سالم باقی بماند و در صورتیکه نیاز به ایمپلنت دندانی باشد، حفظ استخوان ها امتیاز بزرگی محسوب میشود .

بهبود سریع

 کشیدن دندان با کمک لیزر خون ریزی کمتری دارد و در این حالت لخته ی خونی مورد نیاز در محل کشیدن دندان بهتر تشکیل می شود.

علاوه بر این، در این روش احتمال تشکیل حفره خشک،کاهش چشمگیر پیدا می کند.

کاهش خطر عفونت باکتریایی

توانایی منحصر به فرد لیزر در خنثی سازی باکتری های موجود در بخش های عمیق حفره دندان بطور خاص می تواند در زمان کشیدن دندان های دارای عفونت بسیار مفید باشد.

۸ روش خانگی برای درمان دندان درد

تحریک رشد بافت سالم

 امروزه با پیشرفت های انجام شده، لیزر درمانی به یکی از موارد پیشرفت مهم در ارتباط با رشد بافت نرم و سخت سالم، در دهان تبدیل شده است.

به این ترتیب استفاده از لیزر برای کشیدن دندان می تواند بطور خاص به تقویت و تسریع الصاق موفقیت آمیز پیوندهای استخوان و پروتز دندان کمک موثر کند.

کاهش دوره ریکاوری و ناراحتی های مربوط به آن

 در اکثر موارد، کشیدن دندان با لیزر به مدت زمان بسیار کمتر در مقایسه با روش سنتی کشیدن دندان نیاز دارد.

در این حالت هر گونه نیاز به کشیدن، فشار دادن و تکان دادن دندان در استخوان فک به منظور خارج کردن آن از حفره دندان بطور قابل توجه کاهش پیدا می کند و حتی می تواند در برخی موارد کاملاً حذف شود.

کاهش درد

وارد شدن آسیب کمتر به استخوان و بافت نرم اطراف آن به همراه کنترل بهتر رشد باکتری به معنی این است که کشیدن دندان با لیزر اغلب آسیب کمتری به ساختارهای دندان وارد می کند و دوره بهبود سریع تر در مقایسه با زمانی دارد که از تکنیک های قدیمی برای کشیدن دندان بیمار استفاده می شود.

پیشگیری و درمان حساسیت دندان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *