پنج راه برای حفظ سلامتی استخوان فک

با بالا رفتن سن مفاصل ما فرسوده شده و تراکم استخوان ها کاهش می یابد. این امر مشکلات مربوط به اختلال مفاصل گیجگاهی فکی را افزایش می دهد. اما با مراقبت صحیح و اقدامات پیشگیرانه می توانید فک خود را تا سالهای طلایی زندگی خود سالم نگاه دارید. متخصصین ما لیستی از فعالیت هایی را که به سلامت فک کمک می کند تهیه نموده اند:

مکمل کلسیم بخورید

پوکی استخوان یکی از مشکلات مهم با بالا رفتن سن است. با بالا رفتن سن تشکیل بافت استخوان کند شده و تراکم استخوان در تمامی نقاط بدن من جمله استخوان آرواره و فک کاهش می یابد. با کاهش تراکم استخوان، در استخوان ها ناهماهنگی ایجاد شده و و استخوان فک حمایت خود را از دست می دهد. شما می توانید با مصرف مکمل های کلسیم با پوکی استخوان مقابله کنید. افزایش مصرف کلسیم به بدن شما کمک می کند بافت استخوان تولید کرده تا استخوان های شما قوی بمانند.

به طور مرتب به عضلات فک کشش دهید

سال ها به ما گفته شده که قبل از شروع ورزش به عضلات خود کشش دهیم تا از آسیب ها پیشگیری کنیم. عضلات بسیاری در اطراف فک وجود دارد که هر روزه باید به سختی فعالیت کنند تا ما بتوانیم بجویم یا حرف بزنیم. هر روز صبح چند دقیقه زمان برای کشش عضلات فک زمان بگذارید. این کار عضلات شما را آرام کرده و آن ها را منعطف می کند.

بیش از حد از فک کار نکشید

مفصل فک یکی از مفاصل پر استفاده در بدن است. جویدن آدامس، خوردن غذاهای سفت و صحبت بیش از حد در طول زمان بر روی فک شما تاثیر می گذارد.هر زمان که شما از مفاصل بیش از حد کار بکشید، عضلات خسته شده و بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند. مفاصل فک درست مانند سایر اعضای بدن نیاز به استراحت دارند به خصوص در روزهایی که شما بسیار مشغول صحبت یا خوردن هستید.

غذای سالم بخورید

شما همان چیزی هستید که می خورید! این گفته قدیمی به خصوص در مورد سلامت دهان کاربرد دارد. مصرف یک رژیم غذایی سالم با میوه ها و سبزی های تازه، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل به طور کلی به سلامت بدن، من جمله مفاصل فک، کمک می کند. کاهش مصرف غذاهای حاوی قند و دارای نشاسته ضروری است چرا که این غذاها در دندان فرسایش اسیدی ایجاد می کند.

به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید

دندان های شما امروزه با زمانی که به تازگی از لثه سر درآورده بودند، تفاوت های بسیاری دارد. دندان ها به نسبت کاری که باید انجام دهند، بسیار مقاوم هستند اما استهلاک در هر حال رخ می دهد و برای افرادی که مشکل دندان قروچه دارند این مشکلات خیلی سریعتر ایجاد می شود چرا که این کار فشار بالایی بر دندان ها وارد می کند.

این مطلب را از دست ندهید:

معایب تنفس با دهان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *