کلسیم ،راز یک لبخند با صلابت

محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوستون و مرکز تحقیقات تغذیه دانشگاه توفس دریافتند که کلسیم و ویتامینD بر روی سلامتی دندان تاثیر میگذارد. پژوهشگر ارشد، دکتر الیزابت کرال میگوید، جدای این موضوع  که کلسیم و ویتامینD خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش میدهد، مطالعات نشان میدهد که این مکمل ها در حفظ دندان ها نیز نقش مهم و پررنگی دارند.

ویتامینD سبب جذب هرچه بهتر کلسیم خواهد شد

اگرچه کلسیم در سلامتی استخوان و دندان  نقش پررنگ و کلیدی دارد، ولی ویتامینD برای جذب هرچه بهتر و بیشتر کلسیم ضروری است.

در این مطالعه شرکت کنندگان، 500 میلی گرم کلسیم و 700 واحد ویتامینD  را روزانه و به مدت سه سال مصرف کردند و با افرادی که تحت این مکمل ها نبودند مورد مقایسه قرار گرفتند.

افرادی که ویتامین D و کلسیم مصرف میکردند 40% کمتر دچار آسیب دیدگی دندان شدند. حتی پس از گذشتن دو سال نیز دندانهای آنها همچنان حفره های کمتری نسبت به سایرین داشتند.

کلسیم برای افراد سالمند ضروری است

 طبق گفته دکتر کریس رزنبلوم، استاد تغذیه در دانشگاه ایالتی جورجیا، جذب کلسیم در سالمندی از طریق رژیم غذایی سخت است.

به همین دلیل مکمل ها میتوانند این شرایط را تغییر دهند فقط کافیست در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرند.

دندانهای افراد سالمند دارای حفره های بیشتری نسبت به سایرین (حتی نوجوانان) هستند. شاید به این دلیل باشد که مینای دندان آنها خراب شده است.

البته میتواند دلیل دیگرش استفاده از داروهایی باشد که در گذر زمان استفاده شده است و اثرات مخرب آن در سنین بالا خود را نشان داده است.

در اینکه استفاده روزانه کلسیم و ویتامین D بطور روزانه ضروری است بحثی نیست ولی باید این نکته را در نظر گرفت که مصرف بیش از حد آن به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

مقدار توصیه شده برای افراد بزرگسال به این صورت است که نباید بیش از 2500 میلی گرم کلسیم در روز و 1000 واحد ویتامین D در روز باشد.

منبع:

www.thesterlingdentist.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *