نشانه های در آمدن دندان عقل چیست؟

دندان عقل یکی از راز های موجود در دهان ماست. چرا؟ چون ما هیچگاه نمی دانیم چه زمانی و چگونه قرار است با حضور خود زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهند. دانستن اینکه انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم می تواند در پیشگیری از درد، مشکلات و فرایند های گرانقیمت به ما کمک کند.

نشانه های دندان عقل:

  • درد شدید که به سمت گوش، چشم یا حتی سر هم می رسد می تواند نشانه دندان آبسه کرده باشد.
  • دندان عقل نهفته در معرض ابتلا به عفونت هستند اما آبسه می تواند به دلیل پوسیدگی نیز ایجاد شود.
  • درد فک یا درد قسمت پایینی دهان می تواند به دلیل درآمدن دندان عقل باشد اما می تواند به دلیل مشکلاتی در مفاصل فک نیز باشد.
  • فشار در لثه های قسمت عقبی دهان می تواند به این معنی باشد که دندان عقل شما در حال بیرون آمدن است.
  • لثه های ملتهب و خراش در لثه می تواند به دلیل درآمدن دندان عقل باشد.
  • دندان درد و گوش درد مزمن ممکن است به این دلیل باشد که دندان عقل در راه درآمدن باشد ولی جای کافی در دهان وجود نداشته باشد. فشار ایجاد شده در اطراف دندان و بافت اطراف آن ممکن است در دهان و بخش های دیگر صورت ایجاد شود.

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مردم مرتکب آن می شوند این است که تغییر در تراز بودن دندان ها می تواند به دلیل درآمدن دندان عقل باشد اما هیچ شاهدی مبنی بر این امر وجود ندارد.

نشانه هایی که نشان می دهد مشکل از دندان عقل نیست:

  • حساسیت موقتی به شیرینی، نوشیدنی داغ، نوشیدنی سرد و بستنی و حتی هوای سرد می تواند نشانه مشکلات ریشه ای دندان و از بین رفتن لایه محافظ ریشه دندان باشد که این امر خود شایع ترین دلیل دندان درد است.
  • درد متوسط تا شدید زمان جویدن، سوراخ واضح در دندان و لک شدن دندان به احتمال قوی به دلیل پوسیدگی است.
  • دندان درد یا حساسیت مزمن که هر بار پس از خوردن غذای داغ، سرد یا شیرین ایجاد شده و  به مدت چند دقیقه نیز باقی می ماند معمولا به دلیل آسیب های عصبی است.

درد راهیست که بدن از آن طریق به ما می گوید یک جای کار می لنگد! درد در شکل های مختلفی وجود دارد و در نامناسب ترین اوقات خود را نشان می دهد و همچنین چون در یک جا نمی ماند،  نمی توان ریشه اصلی آن را دریافت.

درد دندان عقل نیز استثنا نیست. با اینکه بسیاری از افراد دچار ناراحتی نمی شوند اما اگر بین 16 تا 25 سال سن دارید باید نسبت به نشانه های دندان عقل حساس باشید.

چه کسی نیاز به عصب کشی دارد؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *