چه کسی نیاز به عصب کشی دارد؟

عصب کشی یا روت کانال زمانی انجام می شود که عصب یا پالپ دندان بر اثر پوسیدگی، ترک یا شکستگی یا آسیب دیدگی دندان  دچار التهاب یا عفونت شده باشد. در طی این فرایند، دندانپزشک عصب و پالپ دندان را خارج کرده و با استفاده از روکش از آسیب بیشتر به دندان جلوگیری می کند.  در ادامه به نشانه های نیاز به روت کانال می پردازیم:

نشانه های عمومی نیاز به عصب کشی

رایج ترین نشانه که می تواند نشانه نیاز به روت کانال باشد دندان درد است. میزان درد می تواند از ملایم تا شدید باشد و ممکن است در طول روز شدید شده یا کاهش یابد و یا فقط زمانی تشدید شود که شما با آن دندان چیزی بخورید. بعضی افراد به طور مزمن نسبت به غذا یا نوشیدنی های داغ دچار حساسیت می شوند. لثه های شما نیز ممکن است در اطراف محل دارای مشکل، ملتهب و دردناک شوند.

اولین اقدامات

چنانچه هر یک از نشانه های بالا را تجربه کردید، به دندانپزشک مراجعه کنید. برای کاهش درد و تورم، یک کیسه یخ بر روی قسمت بیرونی فک خود قرار دهید.

اقداماتی که دندانپزشک انجام خواهد داد

ابتدا دندانپزشک دندان شما را معاینه کرده و با گرفتن عکس علت نشانه ها را درخواهد یافت. بعد از معاینه کامل دندانپزشک درمانی مناسب برای نشانه های شما در نظر خواهد گرفت. بسته به علت درد و مشکل دندانپزشک ممکن است برای شما عصب کشی و یا درمانی آسان تر تجویز کند.

تنها دندانپزشک می تواند به این سوال که “آیا به عصب کشی نیاز دارم؟” پاسخ دهد. پس چنانچه نشانه هایی نظر درد، تورم و یا التهاب در دندان ها تجربه کردید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

توصیه هایی در خصوص مراجعه به دندانپزشک در زمان بارداری

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *