هفت ماده شگفت انگیز برای زیباتر شدن لبخند شما

پیشگیری بهترین درمان برای لبخند شماست. با وجود اینکه پرکردن دندان و یا استفاده از سفید کننده می تواند دندان های شما را سفید تر و قوی تر کند اما بهتر (و البته ارزانتر) این است که با مسواک، نخ دندان و خوردن غذاهای مناسب از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کنید. مصرف این هفت ماده غذایی هم رژیم غذایی شما را بهبود داده و هم سلامت دهان و دندان شما و به تبع آن لبخند شما را جذاب خواهد کرد:

پنیر

اگر شما هم در زمره افرادی هستید که عاشق پنیر هستید، الان دلیل دیگری نیز برای لذت بردن از آن دارید. پنیر PH دهان را افزایش داده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پنیر دارای کلسیم و پروتئین می باشد که هر دو به قدرت مینای دندان کمک می کنند.

ماست

ماست نیز مانند پنیر مقادیر زیادی کلسیم و پروتئین داشته که آن را تبدیل به انتخابی خوب برای سلامت و قوی کردن دندان ها می کند. پروبیوتیک یا باکتری خوب موجود در ماست به سلامت لثه کمک می کند چرا که با وجود باکتری های خوب، باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی از بین می روند.

سبزی ها

شبزی ها همیشه در لیست غذاهای سالم جا دارند چرا که سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و در عین حال کالری آن ها  نیز پایین می باشد. این برگ ها، مانند کلم پیچ و اسفناج، حاوی مقادیر زیادی کلسیم بوده که به بازسازی مینای دندان کمک می کند. همچنین شامل فولیک اسید هستند که دارای خواص زیادی بوده و در درمان بیماری های لثه در زنان باردار موثر است.

سیب

با وجود توصیه انجمن های دندانپزشکی جهت اجتناب از غذاهای شیرین، استثناهایی نیز وجود دارد. میوه هایی مانند سیب، با وجود اینکه شیرین هستند اما سرشار از فیبر و آب هستند. خوردن سیب منجر به ترشح بزاق شده و باکتری و ذرات غذا را از دندان ها می شوید. خوردن سیب مشابه مسواک زدن با خمیر دندان حاوی فلوراید نیست اما می تواند تا زمانی که بتوانید مسواک بزنید مفید باشد.

هویج

هویج هم مانند سیب ترد است و سرشار از فیبر. خوردن هویج خام بعد از غذا ترشح بزاق را افزایش و احتمال پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهد. هویج در کنار این که سرشار از فیبر است منبع غنی ویتامین آ نیز می باشد.

کرفس

کرفس ممکن است به خاطر بیمزه و آبکی بودن و داشتن نخ های مزاحم، زیاد محبوب نباشد اما همانند سیب و هویج تا حدی مشابه مسواک عمل کرده و ذرات غذا و باکتری های بد را از دهان می شوید.کرفس همچنین منبع غنی ویتامین آ و سی بوده که برای سلامت لثه های شما خیلی مفید است.

بادام درختی

بادام درختی دارای مقادیر زیادی کلسیم و پروتئین و مقدار بسیار کمی قند می باشد. همراه با نهار یک چهارم فنجان بادام درختی بخورید. شما همچنین می تواندی بادام را به سالاد نیز استفاده کنید.

در کنار خوردن غذاهای مفید برای دهان و دندان، به آنچه که می نوشید نیز توجه داشته باشید. از آنجایی که آب نه دارای کالری است و نه قند بهترین انتخاب است به خصوص در مقایسه با آب میوه یا سودا. زمانی که به لبخند زیبای خود فکر کنید رژیم غذایی شما تفاوت های بسیاری خواهد کرد.

تاثیر میان وعده ها بر پوسیدگی دندان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *