آیا از رفتن به دندانپزشک وحشت دارید؟

چنانچه مدتیست به دندانپزشک سر نزده اید، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد، مشکل است. در اینجا راهنمایی هایی جهت شروع ایجاد این عادت در خود آورده ایم:

یک دندان را نخ دندان بکشید.

به نظر ساده می رسد اما همیشه جواب می دهد. ممکن است شما بگویید: چه فرقی خواهد کرد؟ اما بگذارید به شما بگوییم که تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. زمانی که شما هر روز یک دندان را نخ دندان می کشید بعد از گذشت چند روز، در آن نقطه احساس تمیزی خوشایندی خواهید داشت و پس از گذشت مدتی که این کار برای شما عادت شد، با خود می گویید: از امروز دندان های بیشتری را نخ دندان خواهم کشید.

استفاده از نخ دندان برای تمام دندان ها شاید در ابتدا کار دشواری به نظر برسد اما استفاده از آن برای یک دندان کار ساده ایست و زمانی که شما همه کاری که باید انجام دهید تمیز کردن تنها یکی از دندان هایتان است، نمی توانید بهانه بیاورید.

این موضوع در مورد مراجعه به دندانپزشک نیز صدق می کند، زمانی که با قدم های کوچک متوجه تفاوت های بزرگ شوید، این کار برای شما تبدیل به عادت خواهد شد.

کار را برای خود ساده کنید.

گاهی اگر ما کاری را برای خود ساده کنیم ممکن است به نظر تقلب بیاید اما واقعیت این نیست و این امر حتی یک استراتژی بسیار عالی جهت آغاز عادات جدید است. ممکن است در بسیاری از مواقع ما به خود گفته باشیم “من چند بار این کار را امتحان کردم و موفق نشدم. حتما مشکلی وجود دارد و …” اما در حقیقت اگر شما بتوانید روشی بیابید که مناسب شما باشد، احتمال موفق شدن شما چندین برابر خواهد بود.

دندانپزشک خود را در مکانی که دسترسی به آن برای شما آسان باشد انتخاب کنید. یا حتی می توانید دندانپزشک خود را در جایی انتخاب کنید که نزدیک جایی باشد که برای شما خوشایند است مثلا خانه یکی از دوستان، رستوران یا پارک مورد علاقه. وقت خود را برای زمانی ست کنید که برنامه دارید به آن منطقه بروید. این کار مراجعه به دندانپزشک را برای شما ساده خواهد کرد.

دندانپزشک مناسب پیدا کنید.

این موضوع بسیار مهم است. برای پیدا کردن دندانپزشک مناسب وقت بگذارید. دندانپزشکی را انتخاب کنید که به سلامت شما اهمیت بدهد و فقط به دنبال ترمیم دندان هایتان نباشد.

این کار را تبدیل به بازی کنید.

این کار می تواند به شدت انگیزه بخش باشد. به عنوان مثال اگر خونریزی لثه دارید، سعی کنید مسواک و نخ دندان را بیشتر در آن منطقه استفاده کنید. زمانی که عادات خود را تغییر می دهید، نتایج مثبتی می گیرید و این کار برای شما تبدیل به فعالیتی مفرح می شود.

نشانه های دندان عقل نهفته

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *