روش ساخت خمیردندان در منزل!

روش ساخت خمیردندان در منزل !

ساخت خمیردندان قابل اجرا می باشد و می توان یک نوع ساده از خمیردندان را در خانه ساخت. این کار ارزش امتحان کردن دارد و به ویژه برای کودکان؛ به این علت که هم یک آزمایش جالب را انجام می دهند و هم به مسواک زدن تشویق می شوند. اجزا خمیر دندان زیاد می باشد و تهیه آنها در منزل امکانپذیر نیست. پس ناچاریم فقط به این مواد اکتفا کنیم.

جوش شیرین؛ از این ماده می توان به عنوان یک ساینده جهت پولیش دندان ها استفاده نمود. بعضی از خمیردندان ها و آدامسها این ماده را درون خودشان دارند که تا حدودی باعث سفیدی و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود.

کتیرا؛ برای ایجاد ژل

عصاره نعناع؛ برای خوشبو کردن خمیر دندان بکار می رود.

برای ساخت بهتر است یک قاشق مربا خوری از پودر کتیرا را درون نصف یک لیوان کوچک آب بریزید و هم بزنید. پس از چند ساعت ژلی تشکیل می شود که باید دو قاشق جوش شیرین و چند قطره عصاره نعناع به آن افزود. البته اگر خمیر دندانی را که ساختید امتحان کنید متوجه خواهید شد که مزه خوبی ندارد و این کار باعث می شود که شما قدر خمیر دندان را بهتر بدانید! به نظر شما این خمیر دندان خانگی چه چیزهایی کم دارد؟!

ما چه میکنیم؟

در اساس ما هم مثل شما خمیر دندان می سازیم، ابتدا سعی می کنیم یک پایه ژله ای درست کرده و مواد ساینده، کف کننده، ضد پوسیدگی و …. را در آن حل کنیم. البته تمام این عملیات در خلا انجام می شود تا خمیردندان عاری از حبابهای هوا باشد. مشابه این عملیات، اما در مقیاس بزرگتر برای تولید صنعتی خمیر دندان انجام می شود. خمیردندان ساخته شده به دستگاه تمام اتوماتیک پرکنندة خمیر دندان منتقل شده و سپس بسته بندی می گردد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *