توصیه هایی در خصوص مراجعه به دندانپزشک در زمان بارداری

با اینکه زمان بارداری دوست داشتنی و هیجان انگیز است، اما زمان دریافت بیش از حد اطلاعات و سر در گمی است. همه به شما در باره باید ها و نباید ها می گویند. خوشبختانه زمانی که بحث بهداشت دهان و دندان می شود، تنها چندکار اساسی باید انجام دهید:

به دندانپزشک خود بگویید

مراجعه منظم به دندانپزشک در این دوره بسیار مفید و امن است اما حتما به دندانپزشک خود در خصوص تاریخ زایمان، تغییرات ایجاد شده در سلامتی و داروهایی که مصرف می کنید، اطلاع رسانی کنید.

در مورد استفاده از عکس های اشعه ایکس با احتیاط عمل کنید.

اگر به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه می کنید، عکس های ایکس ری را می توانید تا زمان زایمان به تعویق بیندازید. با این حال چنانچه استفاده از این عکس ها ضروری بود حتما باید از پیشبند سربی دارای یقه استفاده کند تا ناحیه شکم و غده تیرویید در معرض این اشعه ها قرار نگیرد.

بارداری و بهداشت دهان و دندان

سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام درمان های دندانپزشکی است

در این زمان اعضای بدن جنین تشکیل شده است و هم چنین حالت تهوع هم احتمالا کاهش یافته است و شما هنوز می توانید به راحتی به پشت دراز بکشید. چنانچه مشکلی اورژانسی پیش آمد شما می توانید در این دوره با مراقبت های ویژه درمان های لازم را پیش ببرید تا دچار درد یا عفونت نشوید. با این حال جراحی ها و درمان پیشرفته را باید تا بعد از زایمان به تعویق انداخت.

بعد از عصب کشی چه باید کرد؟

چنانچه نیاز به درمان دندانپزشکی در زمان بارداری شد…

ابتدا از دندانپزشک بپرسید که آیا می توان درمان را به سه ماهه دوم بارداری و یا بعد از زایمان منتقل کرد یا خیر. البته در نظر داشته باشید که ریسک های درمان نکردن درد دندان ، تورم یا عفونت از ریسک های جزیی درمان های دندانپزشکی در زمان بارداری خیلی بالاتر است. بی حسی موضعی، آنتی بیوتیک و مسکن ها را می توان در دوره بارداری استفاده کرد.

حتما در هنگام درمان احساس راحتی کنید

اگر برای شما خوابیدن به پشت سخت است یک بالش همراه خود ببرید و از دندانپزشک بخواهید به طور منظم در هنگام کار وقفه ایجاد کند. شما می توانید با خود هدفون برده و به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید. اگر درمان طولانی است ببینید آیا می توان آن را به چند جلسه کوتاه تقسیم کرد یا خیر.

آیا از رفتن به دندانپزشک وحشت دارید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *