کدام مهم تر است؟ مسواک یا نخ دندان

مسواک و نخ دندان قدم های کلیدی در حفظ بهداشت دهان هستند. انجمن دندانپزشکی امریکا توصیه می کند روزانه حداقل دوبار و هربار به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و همچنین توصیه می کندحداقل روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید.

با این حال این سوال باقی می ماند که: آیا نخ دندان از مسواک مهم تر است؟ جواب این است: بله!

چنانچه به درستی انجام شود نخ دندان ازمسواک در از بین بردن پلاک مهم تر است چرا که به فضای بین دندان ها و زیر لثه ها دسترسی دارد، برخلاف مسواک که فقط پشت و جلوی دندان را می تواند تمیز کند.

این نقاط که دسترسی به آن ها دشوار می باشد، نقاطی هستند که در آنها خطرناک ترین میکروب ها رشد می کنند.

اگر نتوانید این میکروب ها را از بین ببرید در معرض بیماری های جدی نظیر ژنژیویت قرار میگیرید.

البته فراموش نکنید که نخ دندان زمانی کارآمد است که به درستی مورد استفاده قرار گیرد. شما باید تا حد امکان سطح دندان را با نخِ دندان تمیز کنید و خط لثه را فراموش نکنید.

حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها برای داشتن لبخندی زیبا و دندان و لثه ای سالم ضروریست بلکه به رفع مشکلاتی جدی مانند بیماری های لثه نیز کمک می کند. بیماری لثه می تواند منجر به بیماری های قلبی و افزایش ریسک دیابت شود.

نتیجه

بنابراین دفعه بعدی که مسواک می زنید فراموش نکنید که از نخ دندان هم باید استفاده کنید. عادت ساده نخِ دندان به طور روزانه نه تنها لبخند شما را زیباتر می کند بلکه برای سلامتی کلی بدن شما نیز مفید است.

جایگزین کردن مسواک به جای نخ دندان یا نخ دندان به جای مسواک ایده خوبی نیست. شما باید هر دو را در راستای حفظ بهداشت دهان و دندان در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم در مورد اهمیت مسواک و خمیر دندان با دندانپزشک خود صحبت کرده و طبق دستورالعمل او رفتار کنید.

مسواک نرم استفاده کنیم یا مسواک زبر؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *