در فصل تابستان بیشتر مراقب دندان های خود باشیم

بزودی فصل تابستان فرا میرسد، فصلی که به استخر و دریا میروید. نوشیدنی های خنک مینوشید و با خانواده و دوستان به گردش و تفریح خواهید پرداخت. از خوردن بستنی لذت خواهید برد. اگر مراقب نباشید، تمام این لذت های دوست داشتنی می توانند احتمال آسیب دیدن دندانهای شما را افزایش دهند. مطمئنا همگی دوست داریم به جای نشستن بر صندلی دندان پزشکی از روزهای مفرح تابستان لذت ببریم. چند نکته را با هم بررسی خواهیم کرد که به سلامت هرچه بیشتر دندان های شما منجر میشود.

مراقبت در مقابل لذت های شیرین

با گرم تر شدن هوا مصرف نوشیدنی های خنک و بعضا منجمد و همینطور بستنی افزایش پیدا میکند. این بسیار خوب است که خودتان را درمان میکنید و دمای بدن را متعادل نگه میدارید، ولی سعی کنید به محتوای قندی آن توجه ویژه ای داشته باشید. بسیاری از مارک های بستنی انواع کم قند یا بدون قند را ارائه می دهند که همان طعم اصلی را میدهند! پیشنهاد میکنیم با استفاده از این نوع کم قند به سلامت هرچه بیشتر مینای دندان خود کمک کنید. و از خوراکی های مختلفی که قند اضافه دارند دوری نمایید. در رابطه با نوشیدنی ها نیز مطلب فوق صادق است و نوشابه های تولید شده با قند کم را در اولویت قرار دهید. البته فراموش نکنید که بعد از استفاده دهان خود را بشویید.

تابستان ،پیکنیک و عصرانه

جمع شدن خانواده به دور هم برای یک پیکنیک دلچسب همیشه لذت بخش است و خوردن یک عصرانه شیرین این لذت را دو چندان خواهد کرد. ولی توصیه میکنیم که روند عادی غذا خوردن خود را ادامه دهید و دندان های خود را ایمن نگهدارید.

 برخی از میوه های تابستانی غنی از مواد مغذی و ویتامین های لازم برای هرچه قوی تر کردن دندان هستند. استفاده از میوه هایی که اسید و قند پایین تر دارند (مانند سیب، تمشک، توت و توت فرنگی) را نسبت به میوه های که قند و اسید بالاتری دارند( مانند هندوانه، آناناس، موز و انگور) در اولویت قرار دهید.

بنابراین، به ساحل بزنید، به جاده بروید، از مسافرت لذت ببرید و سالم بمانید! ولی غذای خود را هوشمندانه و مفید انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید:

۸ عامل اصلی بوی بد دهان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *