نشانه های نفس بدبو چیست؟

اکثر افرادی که دارای نفس بدبو هستند این موضوع را نمی دانند

شاید باور آن سخت باشد اما افرادی که دارای نفس و دهان بدبو هستند، به خصوص کسانی که به صورت مزمن این مشکل را دارند، ممکن است حتی نسبت به این مشکل آگاه نباشند. علت این امر این است که پوسیدگی ها از طریق راهی در پشت دهان به بینی متصل هستند. برخی پژوهش ها نشان داده که مغز ما به صورت خودکار گیرنده و محرک هایی که مارا تهدید نمی کنند را حذف می کند. بر اساس این تئوری، بینی ما بوهای بدی که از دهان می آید را فیلتر می کند چون بدن به بوی خود عادت دارد.

چرا نمی توانیم نفس خود را بو کنیم؟

اینکه کسی در مورد نفس بدبوی خود چیزی نمی داند، می تواند چند دلیل داشته باشد. یکی از این دلایل شرم است. هستند افراد بسیاری که حس نمی کنند دهان آن ها مشکلی دارد و یا شرایط دهان و دندان آن ها مساعد نیست اما بسیاری دیگر شاید این که از دوست یا فرد نزدیکی در این  مورد سوال کنند را مایه شرم بدانند. دلیل دیگر ناتوانی طبیعی ما در بو کردن نفس خود می تواند باشد.

چگونه متوجه شویم؟

از آن جایی که علل بوی بد دهان بسیار شایع است، بسیار محتمل است که خیلی از ما در شرایطی دچار این مشکل شویم. اگر نگران این مشکل هستید از یکی از افراد نزدیک به خود سوال کنید یا به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می تواند وجود مشکل را تشخیص دهد بلکه می تواند علت را نیز دریابد.

آیا سیگار می کشید؟

مشکلات سلامتی بسیاری با سیگار کشیدن ایجاد می شود که یکی از آن ها نفس بدبو است. اگر سیگاری هستید، احتمال دارد از بوی بد دهان رنج ببرید.

قهوه یا نوشیدنی الکلی می نوشید؟

قهوه و نوشیدنی های الکلی شما را در معرض نفس بدبو قرار می دهد. اگر عادت به مصرف هر کدام از این موارد دارید، احتمال اینکه نفس شما بوی خوشایندی نداشته باشد، بالا است.

مشکلات سلامتی دهان

بسیاری از مشکلات شایع دهان و دندان به بوی بد دهان منجر خواهد شد. پس اگر مشکلاتی مانند بیماری لثه، زخم های باز دهانی، عفونت دهان/ سینوس و یا مشکلات تنفسی دارید حتما به موضوع بوی بد دهان توجه کنید.

پیشنهاد میشود مطلب زیر مطالعه فرمایید:

نقش سلامت دهان و دندان در کاهش فشار خون

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *