جلوگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از ۵ ماده غذایی

همه ما میدانیم که ویتامین C برای ما مفید است. جهت افزایش قدرت بینایی یا رهایی از سرماخوردگی، استفاده از ویتامین C میتواند درمانی مفید و راحت باشد.  بنابراین جای تعجب نیست که اگر بگوییم افزایش مصرف ویتامین C میتواند سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد و از پوسیدگی دندان جلوگیری نماید.

این ویتامین به تقویت عروق خونی کمک میکند و التهاب را کاهش میدهد. که هر دو عامل موجب سلامت دندان و جلوگیری از خونریزی لثه میگردد.علاوه بر این ها ویتامین C تولید کلاژن را افزایش میدهد که باعث قوی تر شدن لثه میگردد و در نتیجه بیماری های دهان و دندان را کاهش میدهد. در اینجا ۵ ماده غذایی را معرفی میکنیم که سرشار از این ویتامین هستند.

فلفل دلمه ای

اکثر مردم بر این باور هستند که خواص تمام فلفل دلمه ها یکسان است و تفاوت آنها صرفا در رنگ آنها است. شاید از نظر عطر و طعم فرق چندانی بین آن ها نباشد ولی اگر بدنبال حداکثر ویتامین C هستید، فلفل دلمه ای قرمز، به نوع زرد و سبز آن ارجحیت دارد. هر فلفل دلمه ای بطور میانگین ۴۵ کالری دارد. پس با خیال راحت از این ماده غذایی در تهیه غذا استفاده نمایید.

کیوی

آیا میدانید این میوه علاوه بر این که اسیدی نیست (به همین دلیل برای دندان ها مفید است)، حاوی دو برابر ویتامین C موجود در لیمو و پرتقال است. کیوی دارای فیبر بالا و آنزیمی است که اکتینیدن نامیده میشود. این آنزیم به تجزیه پروتئین، بهبود هضم غذا و عملکرد کلی روده کمک زیادی میکند.

توت فرنگی

توت فرنگی علاوه بر اینکه تابستان خوشمزه ای را برای شما به ارمغان می آورد، نیازتان را نیز به ویتامین C رفع خواهد کرد. اما همه فواید توت فرنگی به اینجا خلاصه نمیشود. این ماده غذایی سرشار از فلانوئیدها است که میتواند با کلسترول بد (LDL) مقابله کند. البته گفتنی است توت فرنگی موجب سفید شدن دندان نیز میشود.

کلم بروکلی

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به اجبار مادر از کلم بروکلی استفاده میکنید. باید به شما پیشنهاد دهیم که حتما به حرف او گوش کنید!

کلم بروکلی علاوه بر مقدار زیاد ویتامین C، به دلیل دارا بودن گوگرد بسیار که در اکثر سبزیجات یافت میشوند، از ابتلا به سرطان جلوگیری مینماید.

کلم پیچ

غذایی است فوق مقوی. اگرچه در چند سال اخیر اقبال کمتری از سوی مردم نسبت به این ماده مغذی وجود داشته است ولی پزشکان استفاده از آن را بشدت توصیه میکنند. زیرا کلم پیچ سرشار از ویتامین A,C,K و همچنین فیبر و آهن است. اگر با طعم آن مشکل دارید پیشنهاد میکنیم همراه با غذا و طعم دهنده های طبیعی از مزایای آن بهره مند شوید.

این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این غذاهای غنی از ویتامین، نه تنها از پوسیدگی دندان ها جلوگیری میکنید، بلکه موجب سلامتی هرچه بیشتر خود نیز میشوید.

و در آخر:

با دندانپزشک خود درباره میزان ویتامین مورد نیاز مشورت کنید و رژیم غذایی خود را تقویت کنید.

منبع:

nano-b.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *