۵ غذایی که به سفید شدن دندان شما کمک میکنند

اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی در کنار حفظ سلامت، به سفید شدن دندان شما و نیز سفید ماندن آن کمک می کند.

۱- گل کلم

گل کلم من جمله غذاهایی است که نیازمند مقادیر زیادی جویدن است  که این امر برای سفید شدن دندان های ما مفید است.هر چقدر مدت زمانی که باید قبل از بلع غذا را بجوید بیشتر باشد، به معنی افزایش تولید بزاق است. بزاق یک تمیز کننده طبیعی دندان ها بوده که به براق شدن دندان های شما کمک می کند.

۲- توت فرنگی

شاید رنگ توت فرنگی تیره باشد، اما توت فرنگی سرشار از آنزیم مالیک اسید است که به صورت طبیعی به سفید شدن دندان کمک می کند.

۳- پنیر

مادرها همیشه می گویند برای داشتن استخوان هایی قوی و لبخندی درخشان شیر بنوشید و البته که حق با آن ها بود. محصولات لبنی نظیر پنیر، ماست و شیر حاوی لاکتیک اسید و کلسیم (محکم کننده مینای دندان)بوده که در کنار قوی کردن دندان ها موجب سفید شدن آن نیز می شوند. همچنین جویدن پنیر به ترشح بزاق کمک کرده که خود ذرات غذای ایجاد کننده لکه را شسته و از بین می برد.

۴- سیب

این میوه برای خوردن نیازمند مقادیر زیادی جویدن است، درست مانند هویج خام، و جویدن روش مناسبی برای تمیز کردن دهان است. سایش طبیعی ایجاد شده توسط جویدن، ذرات غذا را از دندان ها برداشته و آن ها را سفید نگه می دارد.

۵- کرفس

میوه و سبزی های سرشار از فیبر نه تنها کم کالری و مغذی بوده بلکه این غذاها دندان ها را سفید و بافت لثه را سالم نگه می دارد.

توصیه میکنیم که این مطلب را از دست ندهید:

غذاهای مفید برای لثه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *