دندان قروچه و ایجاد حساسیت در دندان ها

هرچقدر هم که با دندان هایتان در طول روز خوب رفتار کنید، موضوعی هست که ممکن است در طول شب به دندان های شما آسیب بزند. دندان قروچه! احتمالا نمی دانید که این کار را انجام می دهید اما زمانی که با عوارض آن آشنا شوید، ممکن است شگفت زده شوید.

دندان قروچه در طول شب می تواند نشانه های نامحسوسی داشته باشد. بسیاری از افراد ممکن است با استرس و فکی دردناک یا بی حس از خواب بیدار شوند. همچنین آنها معمولا  از سردردهای مداوم در طول روز شکایت دارند. به علت اینکه بسیاری از این عوارض نادیده گرفته می شوند، این رفتار شبانه ادامه یافته و آسیب های زیادی به دندان های شما وارد می کند.

استرس میتواند عامل دندان قروچه شبانه باشد

دندان قروچه یکی از راه هایی است که بدن ما نسبت به استرس واکنش نشان می دهد. اما اگر به آن رسیدگی نشود می تواند در دندان ها حساسیت ایجاد کند که هم دردناک است و هم استرس زا. آسیب این عمل به آرامی و در طول زمان ایجاد می شود:

دندان قروچه موجب ایجاد ترک های بسیار ریز در مینای دندان می شود. به مرور زمان، دنتین (لایه حساس زیر مینا) حفاظت خود را از دست داده و در برابر سرما و گرما حساس می شود.

اجازه ندهید یک مشکل به مشکل بعدی بی انجامد. اگر فکر می کنید ممکن است در طول شب دندان قروچه کنید، به دندانپزشک مراجعه کنید تا بتواند برای شما محافظ دندان شب تجویز کند. با این کار هم شما و هم دندان هایتان در طول شب راحت می خوابید.

پیشنهاد میشود که مطلب زیر را هم مطالعه نمایید:

نشانه های نفس بد بو

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *