راهنمایی هایی جهت انتخاب خمیردندان مناسب

انواع زیادی خمیردندان وجود دارد که شما می توانید از بین آن ها انتخاب کنید با این حال هرکدام با توجه به نیاز شما هدف خاصی دارند. هرچند که هدف اصلی خمیر دندان تمیز کردن دندان ها می باشد اما هدف دومی هم وجود دارد که بین انواع خمیر دندان متفاوت است. انواع خمیر دندان ها می تواند به شما در حفاظت از دندان ها در برابر لک شدن، تحریک لثه، حساسیت و سایر مشکلات رایج کمک کند

5 نوع خمیر دندان و راهنمایی هایی جهت انتخاب خمیر دندان مناسب

  • خمیردندان سفید کننده

انتخاب این نوع خمیر دندان رایج است. برای بسیاری از افراد لکه های موجود بر روی سطح دندان بسیار رایج بوده و می تواند از طریق انواع غذاها و نوشیدنی ها ایجاد شود. استفاده روزانه از خمیر دندان سفیدکننده راه مناسبی جهت از بین بردن این لکه ها بدون حذف کامل نوشیدنی ها وخوردنی هاییست که موجب لک شدن دندان ها می شود. اگر دندان های شما در معرض لک شدن قرار داشته خمیر دندان سفید کننده می تواند در از بین بردن این لکه ها و سفید نگه داشتن دندان ها در آینده به شما کمک کند

  • خمیردندان ضدپلاک

اگر دندان های شما در معرض پلاک قرار دارد، استفاده از خمیر دندان ضد پلاک می تواند به شما در کنترل تحمع پلاک بر روی دندان ها، کمک کند. این نوع خمیردندان برای افرادی که در معرض ریسک ابتلا به بیماری های لثه هستند مفید است چرا که تجمع باکتری ناشی از پلاک را کاهش می دهد. ترکیبات این خمیردندان به گونه ایست که از تجمع باکتری در خط لثه و سایر نواحی در معرض ریسک پیشگیری می کند.

  • خمیردندان ضد حساسیت

اگر از حساسیت دندان یا لثه رنج می برید باید از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید.این نوع خمیر دندان معمولا حاوی ترکیباتی است که می تواند از واکنش های دردناک به سرما و گرما که بسیاری از دندان های حساس از ان رنج می برند رامهار کند. فراموش نکنید که باید ابتدا با دندانپزشک خود در مورد علت اصلی حساسیت دندان ها مشورت کنید و مطمئن شوید مشکل بزرگتری وجود ندارد.

  • خمیردندان طبیعی

خمیردندان های طبیعی یا گیاهی برای افرادی که به خمیر دندان های عادی آلرژی دارند مناسب است. این نوع خمیر دندان ها معمولا حاوی مواد طبیعی هستند اما در بسیاری مواقع حاوی فلوراید نیستند. اگر از این خمیردندان ها استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که دندان های شما فلوراید لازم را از طرق دیگر دریافت می کنند.

  • خمیردندان کودک

این نوع خمیر دندان برای کودکان مناسب است که در معرض قورت دادن خمیر دندان در حین مسواک زدن هستند. سطح فلوراید موجود در این خمیردندان از خمیر دندان بزرگسال پایین تر است که ریسک قورت دادن فلوراید را کاهش می دهد. همچنین خمیردندان کودک در طعم های مختلف ارائه می شود که تشویق کودکان به مسواک زدن را برای والدین ساده می کند.

آیا افراد مبتلا به دیابت نیاز به استفاده از خمیر دندان خاصی دارند؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *