در تعطیلات نوروز مراقب دندان های خود باشید

در تعطیلات نوروز هستیم: برای حفاظت از دندان هایتان در برابر پوسیدگی در نظر داشته باشید بهترین شیرینی ها، آنهایی هستند که مدت زیادی در دهان باقی نماند.

ما از شما نمی خواهیم مصرف شیرینی و شکلات را کنار بگذارید ( مگر نوروز بدون شیرینی و شکلات هم داریم؟) اما ما یک راهنمایی برای شما داریم تا با خیال آسوده از این خوراکی های خوشمزه استفاده کنید:

اهمیت این که در عید نوروز چه غذایی می خورید که می تواند موجب پوسیدگی شود از مدت زمانی که طول می کشد تا آن را بخورید کمتر است!

هر چقدر مدت زمان کمتری دندان های خود را در معرض این خوراکی ها قرار دهید، بهتر است.

پس از خود بپرسید: چه مدت این خوراکی در دهان من خواهد بود؟

مکیدن یک آبنبات چوبی برای دندان های شما از خوردن حتی چند پای سیب، خطرناک تر است. چون مکیدن آب نبات چوبی چند ساعت طول می کشد اما خوردن پای سیب تنها چند دقیقه زمان می برد.

آبنبات چوبی، آدامس، انواع دیگر آب نبات که باید برای مدتی در دهان شما بماند، برای مدتی طولانی دندان های شما را در معرض اسیدها قرار می دهد.

شیرینی هایی که شما می جوید و همانجا قورت می دهید مانند انواع پای، کیک یا کلوچه بهترین انتخاب برای دندان های شما هستند.

هر چقدر دندان های شما طولانی تر در معرض شکر و قند باشد، باکتری های موجود در دهان شما بیشتر تغذیه شده و به تجمع پلاک منجر خواهد شد.

چند راهنمایی دیگر جهت حفاظت از دندان ها

  • خوراکی های شیرین را همراه وعده های غذایی مصرف کنید. اگر چیزی که قصد خوردن آن را دارید سرشار از قند و شکر است، به عنوان میان وعده آن را مصرف نکنید بلکه به همراه وعده غذایی اصلی آن را بخورید. غذا و نوشیدنی های دیگر موجود در وعده غذایی شما از چسبیدن شکر به دندان های شما پیشگیری می کند.
  • دهان خود را با آب بشویید. آب، اسیدهای موجود در دهان شما را، پس از خوردن انواع شیرینی جات،  خنثی می کند.
  • تا حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن شیرینی جات، مسواک نزنید.اسیدهای موجود در دهان که از خوردن غذاهای شیرین یا فراوری شده ایجاد می شود، دندان های شما را آسیب پذیر می کند. اگر دندان های شما در معرض اسید قرار داشته باشد، لایه بیرونی آن نرم شده و با مسواک زدن ممکن است آسیب بزند .30 دقیقه صبر کنید تا دندان دوباره سفت شود و بعد مسواک بزنید.

مطلب زیر را از دست ندهید:

آلیسین موجود در سیر چگونه بیماری های لثه را از بین میبرد؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *