۶ فعالیتی که به مینای دندان شما آسیب می زند

برخی عادات به طور روزانه به دندان های شما آسیب می زند، اما به این 7 مورد که میتواند به مینای دندان شما آسیب جدی وارد کند توجه کنید.

جویدن خودکار

برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم ته خودکار، در بطری آب یا سودا را بجویم اما فراموش نکنید که این عمل برای مینای دندان های شما مشکل ایجاد خواهد کرد.

بازکردن بسته بندی ها با دندان

از پاکت چیپس تا بسته بندی آب نبات، همه ما زمانی مجبور شده ایم برای باز کردن بسته بندی ها از دندان های خود استفاده کنیم. اما به خاطر دندان هایتان هم که شده، از این کار اجتناب کنید و با صرف زمان بیشتر ابزار دیگری به جز دندان هایتان برای باز کردن بسته بندی ها پیدا کنید.

دندان قروچه

برخی افراد نسبت به اضطراب واکنش های طبیعی دارند که ممکن است شامل دندان قروچه کردن، چه در خواب و چه در بیداری، باشد. دندان قروچه موجب فرسایش و مستهلک شدن دندان های شما می شود. دندان قروچه همچنین موجب فرسایش مینای دندان و ایجاد فرصت برای پوسیدگی می شود. اگر شما هم این عادت را دارید با دندانپزشک خود در مورد لزوم استفاده از محافظ دهان و دندان صحبت کنید.

سفید کردن بیش از حد دندان ها

امروزه محصولات زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد اما سعی کنید تنها به تعداد محدودی بسنده کرده و دقیقا مطابق دستورالعمل از آن ها استفاده کنید. اگر دندان ها را با فواصل زمانی کوتاه و با استفاده از تعداد زیادی محصول، سفید کنید، دندان های شما دچار حساسیت خواهد شد. اگر مینای دندان شما دچار ساییدگی باشد یا دندان های شما دچار حساسیت باشند، سفید کردن دندان شاید زیاد ایده خوبی نباشد. چنانچه هر مشکلی در دندان، لثه و دندان خود دارید، قبل از استفاده از محصولات سفید کننده با دندانپزشک خود مشورت کنید.

استعمال دخانیات

استعمال دخانیات موجب تغییر رنگ دندان های شما می شود و لکه های موجود بر روی دندان های شما نه تنها ظاهری نامناسب به شما می دهد بلکه این لکه ها در واقع دندان های شما را در برابر انواع باکتری های مضر، آسیب پذیر می کند.

داروها

برخی داروهایی که بدون نسخه نیز قابل خریداری هستند، مانند شربت سینه که سرشار از شکر و آنتی هیستامین است می تواند موجب خشک شدن دهان و در نتیجه پوسیدگی دندان ها شود.

این مطلب را از دست ندهید:

آیا برای اولین دندان های کودک باید از خمیردندان استفاده کرد؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *