پنج دلیل اصلی خونریزی لثه

خونریزی لثه در هنگام مسواک یا استفاده از نخ دندان به منزله هشدار تلقی می شود. در این مقاله به دلایل وقوع این مشکل پرداخته ایم. اما در هر صورت ما پیشنهاد می کنیم چنانچه مشکل شما ادامه دار شد، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

ورم لثه

ورم لثه اولین مرحله بیماری های لثه است. پلاک روی دندان ها و خط لثه که با مسواک و نخ دندان از بین نرود ممکن است منجر به عفونت لثه و در نهایت ورم لثه شود. ورم لثه  موجب باد کردن و حساس شدن لثه ها شده و گاهی در حین مسواک زدن خونریزی می کند. در این مرحله، بیماری لثه با مسواک و نخ دندان مرتب و صحیح و چک آپ درمان می شود.

مصرف برخی داروها

داروهای رقیق کننده خون می تواند منجر به خونریزی لثه شود. این داروها قابلیت لخته شدن خون را کاهش می دهند که می تواند منجر به خونریزی شود. چنانچه چنین داروهایی مصرف می کنید دندانپزشک خود را در جریان بگذارید.

عادات جدید استفاده از نخ دندان

تغییر عادات استفاده از نخ دندان ممکن است منجر به خونریزی لثه شود. به عنوان مثال چنانچه شما برای جند روز متوالی از نخ دندان استفاده نکرده باشید و دوباره استفاده از آن را شروع کنید ممکن است دچار خونریزی لثه شوید. همچنین اگر بیشتر از قبل از نخ دندان استفاده می کنید تا باقیمانده غذا و پلاک را از دندان خود بردارید ممکن است شاهد خونریزی لثه باشید. این نوع خونریزی معمولا بعد از یک هفته خوب می شود.

مسواک جدید

اگر مسواک شما از نرم به زبر تغییر  یابد ممکن است شاهد خونریزی لثه باشید در این حالت سعی کنید استفاده از مسواک نرم یا متوسط را در پیش گرفته و با دندانپزشک خود جهت نوع مسواک مناسب دندان های خود مشورت کنید.

ورم لثه دوران حاملگی

برخی از زنان در دوران بارداری دچار ورم لثه و خونریزی در حین مسواک زدن می شوند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری پاسخ بدن به باکتری های موجود در دهان را تغییر می دهد. چک آپ های منظم دندانپزشکی و مسواک و نخ دندان مرتب میتواند از بدتر شدن مشکلات لثه در این دوران جلوگیری کند.

نفس بد بو و علل و درمان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *