انتخاب مسواک مناسب و روش صحیح مسواک زدن

مسواکِ مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اینکه از میان انواع مختلف مسواکهایی که در شکل ها و اندازه های مختلف در بازار موجودند، کدامیک را بخریم می تواند موجب سردرگمی ما شود. در اینجا به نکاتی که در انتخاب مسواک باید به آنها توجه کرد اشاره می کنیم:

بیشتر متخصصین دندان بر این باور هستند که مسواکهای دارای موهای نرم برای زدودن پلاک و ذرات باقیمانده از دهان بهترین عملکرد را دارند. مسواکهای زبر موجب آسیب رساندن به بافت لثه می شوند.مسواکهای سرکوچک از این مزیت برخوردار هستندکه بهتر میتوانند به تمام نواحی دهان از جمله سطوح دور ازدسترس دندان ها ی عقب برسند.

 از میان انواع مسواکها با دسته های متفاوت (مانند دسته های دارای برجستگی و غیر لغزنده و یا دارای گلوگاه انعطاف پذیر)، شکل های مختلف سر (نوک تیز یا مستطیلی)، مدل های برس (موجدار، مسطح یا گنبدی شکل)، مسواکی را بردارید که راحت تر می توانید با آن کار کنید. بهترین مسواکها آنهایی هستند که با اندازه دهان شما همخوانی داشته و به آسانی به تمام نقاط دهان برسند.

برای بسیاری از افراد مسواکهای برقی جایگزین مناسبی محسوب می شوند چرا که مسواکهای برقی وظیفه پاک کردن دندان ها را بهتر انجام می دهند. به ویژه برای  افرادی که مسواک زدن برای آنها سخت است یا از ناراحتی های جسمی رنج می برند.

چگونه مسواک بزنیم؟

مسواک زدن صحیح حداقل دو دقیقه طول خواهد کشید. درست شنیدید یعنی معادل 120 ثانیه !

اغلب افراد این زمان را رعایت نمی کنند. برای اینکه این مدت زمان را خوب حس کنید از یک تایمر استفاده کنید.

برای اینکه دندان ها را صحیح مسواک نمایید، آن را با حرکت کوتاه وبا ضربه ملایم بر روی سطوح دندان حرکت دهید. بر روی خط لثه، سطوح دور از دسترس دندان های عقب، بخشهای نزدیک پرکردگیها، تاج دندانها و بقیه ترمیمها توجه بیشتری اعمال کنید. برای پاک کردن کامل هر ناحیه به ترتیب زیر عمل کنید :

  • ابتدا سطوح خارجی دندانهای بالا و سپس دندان های پایین را مسواک بزنید .
  • سطوح داخلی دندان های بالا و سپس دندان های پایین را مسواک بزنید.
  • سطوح جونده را پاک کنید.
  • برای اینکه نفس خوشبوتری داشته باشید مسواک را به ملایمت بر روی سطح زبان بکشید.

مسواک را به موقع تعویض کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *