دندان های سفید و لبخندی جذاب

همه ما به دنبال داشتن دندان های سفید و لبخندی هالیوودی هستیم و برای رسیدن به این هدف به دنبال راه حل­های مختلف، از خمیردندان و ژل­های سفیدکننده گرفته تا استفاده از لیزر و  سفیدکننده های خانگی هستیم. اما کدام یک از این روش­ها برای ما مناسب­تر است؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، من جمله: سطح سلامت لثه­ های شما، تعداد پرکردگی ­های سفید و میزان تغییر رنگ دندان های شما.

عوامل تغییر رنگ دندان­ها

با افزایش سن، رنگ دندان­ ها به طور طبیعی به سمت تیرگی می­ رود. علل آن هم درونی و هم بیرونی است. علل درونی شامل پوسیدگی دندان، ترمیم، آسیب­ها و استفاده از برخی انتی بیوتیک­ها دردوران کودکی و علل بیرونی شامل خوردن غذاهای دارای تنین مانند قهوه، چای، شراب قرمز، هویج و پرتقال می باشد. استعمال دخانیات نیز عامل بسیار مهمی  در زرد شدن دندان­ ها است.

راه­ های داشتن دندان های سفید

  • مراجعه به متخصص

موادی ­که دندانپزشک شما جهت داشتن دندان های سفید به شما توصیه میکند، از تمامی موادی که شما از مغازه یا به صورت آنلاین می­خرید قوی ­تر است.

ژل­های سفیدکننده مورد استفاده دندانپزشکان معمولا دارای 25% تا 40% هیدروژن پروکسید می­باشد. هیدروژن پروکسید ماده­ایست که رنگ دندان­های شما را تغییر می­ دهد.

ژل­ها ی سفید کننده معمولا به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی دندان باقی می­ ماند. گاهی اوقات دندانپزشکان از نورهایی بر روی دندان استفاده می­ کنند تا سرعت فرایند را افزایش دهند (هرچند که تحقیقات نشان داده این نورها زیاد تاثیرگذار نیستند). به طور متوسط تاثیر این سفیدکننده ­ها بعد از گذشت 45 دقیقه نمایان می­ شود.

  • استفاده از سفیدکننده ­های موجود در داروخانه­ ها

شما می­توانید با قیمتی مناسب تر از نوارها یا خمیردندان­ های سفید کننده استفاده کنید. هرچند که پیشنهاد می­شود قبل از خرید این محصولات با دندانپزشک خود مشورت کنید. خمیردندان­های سفیدکننده به منظور از بین بردن لکه­ های دندان طراحی شده­اند و از این طریق دندان­های شما را درخشان­تر می­کنند اما رنگ دندان­ها را تغییر نمی­دهند.

برخی از این خمیردندان­ها حاوی مقادیر کمی پروکسید هستند، اما این مقدار به منظور تغییر رنگ دندان کافی نیست. چنانچه دندان­های خود را توسط متخصص سفید کرده ­اید، این محصولات به حفظ سفیدی دندان­ها کمک می­کنند. هنگام خرید حتما به وجود فلوراید در خمیردندان دقت کنید.

  • روش­های طبیعی سفیدکردن دندان­ها

برخی از این روش­ ها عبارتند از استفاده از روغن (روغن کنجد، نارگیل و زیتون) در دهان به منظور از بین بردن­ باکتری­ های موجود در دهان. یکی از بهترین روش­های جهت سفید کردن دندان­ها، پرهیز از خوردن غذاهایست که موجب تغییر رنگ دندان­ ها می­شود. موادی مانند قهوه، چای و سودا. البته این امر بدین معنا نیست که باید این مواد را کنار بگذارید بلکه این مواد را به اندازه مصرف کنید و همچنین دهان خود را بعد از خوردن این مواد غذایی با آب بشویید تا احتمال اثر گذاری بر روی دندان­ها را کاهش دهید.

حفظ سفیدی دندان­ها

برایداشتن دندان های سفید ، باید آن­ها را هر 6 ماه یا سالی یکبار سفید کنید تا رنگ مطلوب شما حفظ شود. بعد از سفیدکردن دندان ­ها و به منظور حفظ سفیدی آن­ها از استعمال دخانیات خودداری کنید و مصرف موادی که باعث تغییر رنگ دندان­ می­ شوند را محدود کنید.

توصیه آخر

در آخر با وجود اینکه همه ما به دنبال داشتن لبخندی هالیوودی هستیم، اما دندانپزشکان با بلیچ کردن زیاد دندان­ها موافق نیستند. همچنین چنانچه دندان­های شما از سفیدی چشم­هایتان، سفیدتر باشد، ظاهرشما غیر طبیعی خواهد شد و مطمئنا شما چنین چیزی را نمی خواهید.

روش ساخت خمیر دندان در منزل

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *