آیا بزرگسالان نیز نیاز خواص دارویی فلوراید دارند؟

فلوراید در هر سنی می تواند مفید باشد. چه کودکی چه بزرگسالی. فلوراید مشابه کلسیم است تنها با این تفاوت که فلوراید دارای یک الکترون اضافی است و به همین دلیل تمایل بیشتری به چسبیدن به ساختار دندان، به جای کلسیم، دارد. البته فلوراید نیز همانند کلسیم ماده ای سخت است که دندان را قوی می سازد.

محافظت در برابر پوسیدگی

اگر در سنین بالا تاج دندان شما مشکل پیدا کند، بخش هایی از دندان شما دچار فرسایش شده و یا بخش هایی از دندان شما به شکلی آسیب دیده که محافظت از دنتین یا عاج دندان (بافتی مینیرالیزه‌ که تنهٔ اصلی دندان را تشکیل می‌دهد) انجام نمیگیرد، فلوراید می تواند این دندان ها را قوی تر ساخته ، در برابر پوسیدگی محافظت کند و از حساسیت آن به سرما و گرما بکاهد.

در سنین بالا امکان پوسیدن ریشه دندان وجود دارد

ما در دوره های مختلف زندگی خود با مشکلات مختلفی در خصوص دندان های خود روبرو هستیم. در کودکی دچار پوسیدگی می شویم، در میانه بزرگسالی مستعد بیماری های لثه هستیم و با بالا رفتن سن و بعد از 50 سالگی بزرگتربن مشکل پوسیدگی ریشه دندان است. به همین دلیل است که استفاده فلوراید به صورت روزانه مفید است. فلوراید می تواند پوسیدگی ریشه را کند ساخته و حتی آن را متوقف کند.

پوسیدگی ریشه دندان در بزرگسالی را جدی بگیرید

پوسیدگی ریشه بیماری سختی است، از این جهت که ریشه از مینای دندان نرم تر بوده و همچنین سریع تر از پوسیدگی عادی پیشرفت می کند. پوسیدگی ریشه از پوسیدگی عادی جدی تر بوده چرا که فاصله از عصب تا ریشه از فاصله عصب تا سطح دندان کمتر است و به همین دلیل است که روت کانال در مدت زمان کوتاهی ضروری می شود.

خطر استفاده از خمیردندان بزرگسالان برای کودکان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *