۸ عامل اصلی بوی بد دهان

عوامل متعددی هستند که میتوانند موجب بوی بد دهان گردند. در زیر به 8 مورد اصلی آن اشاره میکنیم.

غذا

ساده ترین و اصلی ترین دلیل بوی بد دهان استفاده از برخی مواد غذایی مانند ادویه ها، پیاز و سیر است.

عدم رعایت کامل بهداشت دندان ها

اگر بطور روزانه از مسواک و نخ دندان استفاده نکنیم ، این امکان وجود دارد که تکه های ریز غذا در بین دندان ها گیر کرده و پس از فاسد شدن موجب بوی بد دهان گردد.

سیگارکشیدن

توصیه میشود که افراد سیگاری همواره آدامس به همراه داشته باشند، زیرا سیگار در کنار تمامی ضررهایی که برای بدن دارد یکی از اصلی ترین عوامل بوی بد دهان است.

خشکی دهان

بزاق دهان به تمیز شدن و بهداشت هرچه بهتر و بیشتر دهان کمک میکند. عدم فعالیت صحیح غدد بزاقی نیز میتواند منشاء بوی بد دهان گردد.

داروها

برخی از داروها میتواند سبب خشک شدن دهان گردد. این داروهاوقتی داخل بدن میشوند، شروع به تجزیه و واکنش های شیمیایی میکنند. در نتیجه نفس فرد را بد بو میکند.

عفونت دهان

بوی بد دهان میتواند بعد از جراحی های دهان و دندان، کشیدن دندان، جراحت لثه و یا شکستن دندان ایجاد شود.

عفونت های تنفسی

بیماری هایی مانند آنفولانزا، برونشیت و سینوزیت جزو عوامل ایجاد بوی بد دهان هستند. عفونت های ناشی از این بیماری ها بر روی بافت های سیستم تنفسی تأثیر میگذارد. آلرژی و ترشح ناشی از این بیماری ها، راه تنفس از بینی را مسدود مینماید و فرد را مجبور به تنفس از طریق دهان مینماید که موجب خشکی دهان، رشد باکتری و در نتیجه تنفس بد بو میگردد.

بیماری های خاص

بیماری هایی مانند سرطان معده، سرطان ریه، نارسایی کلیوی، دیابت و بعضا سکته قلبی میتوانند پدید آورنده واکنش های شیمیایی در داخل بدن شوند و نفس فرد را بد بو نمایند.

این مطلب را از دست ندهید:

۵ راه برای حفظ سلامتی استخوان فک

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *