پنج درمان برای خونریزی لثه

ممکن است هنگام مسواک زدن با خونریزی لثه مواجه شوید، هرچند که وسوسه نادیده گرفتن آن قوی است اما فراموش نکنید که خونریزی لثه از نشانه های اولیه بیماری های لثه است. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد حتما به دندانپزشک مراجعه کنید اما کارهایی نیز هست که شما می توانید با انجام آن خونریزی لثه را متوقف کنید. با این درمان ها آشنا شوید:

رژیم غذایی سالمتری در پیش بگیرید                                        

بهبود رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در بهبود سلامت دهان و دندان و درمان خونریزی لثه داشته باشد. رژیم غذایی شامل غذاهایی مانند میوه و سبزی، مواد غذایی لازم برای لثه های شما را فراهم می کند. اگر رژیم غذایی شما دارای مواد مغذی لازم نبوده و در آن مواد شیرین، آبنبات، سودا و نان تصفیه شده وجود داشته باشد، لثه های شما مواد غذایی لازم را دریافت نخواهند کرد. افزایش ویتامین آ، ویتامین ث، کلسیم و منیزیم در رژیم غذایی، به سلامت لثه های شما می انجامد.

بهبود روند رسیدگی به دندان ها

مراقبت صحیح از دندان ها درمنزل می تواند خونریزی لثه را متوقف کند. مسواک و نخ دندان چنانچه به طور منظم استفاده شود، باکتری هایی که می توانند موجب التهاب شوند را از بین ببرند. همیشه از مسواک و نخ دندان مناسب استفاده کنید، به عنوان مثال استفاده از مسواک با دندانه های زبر یا متوسط در صورتی که با فشار همراه شود می تواند هنگام استفاده به لثه آسیب بزند.

ریلکس باشید

اگر همیشه در حال حرکت هستید و یا همیشه با ضرب الاجل رو برو هستید، این میزان استرس می تواند منجر به خونریزی لثه شود. استرس التهاب را در بدن شما افزایش می دهد که ریسک خونریزی لثه را بالا می برد. استرس بیش از حد، ایمنی بدن را کاهش داده و درمان و مبارزه با عفونت ها را با مشکل رو برو می سازد. مطالعات نشان داده زنانی که دچار افسردگی مرتبط با استرس هستند، در معرض سطح بالاتری از التهاب در لثه و افزایش پلاک هستند.

زمانی که شما استرس دارید، کمتر از خود مراقبت می کنید و ممکن است استفاده از مسواک یا نخ دندان را پشت گوش بیندازید و یا از غذاهای حاضری به جای غذای سالم استفاده کنید. استرس خود را کاهش دهید و زمانی که فرصتی برای انجام کارها ندارید از پذیرفتن کار جدید اجتناب کنید.

سیگار نکشید

سیگار برای سلامتی شما بسیار مضر است. در کنار افزایش ریسک سرطان و بیماری قلبی، سیگار نقش مهمی در ابتلا به بیماری های لثه دارد. توکسین های موجود در تنباکو از رسیدن مواد مغذی به دندان های شما جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به التهاب لثه می شود. ترک سیگار کار بسیار دشواریست اما یکی از مهم ترین کارها جهت حفظ سلامتی دهان و دندان و سلامتی کل بدن شماست.

از لوازم شخصی دیگران استفاده نکنید

بیماری های لثه و خونریزی لثه مسری هستند. چنانچه شریک زندگی شما یا اعضای خانواده شما دارای باکتری در دهان خود باشد و شما از وسایل آن ها استفاده کنید احتمال ابتلا به بیماری و خونریزی لثه را افزایش خواهید داد. از هر وسیله ای که به نحوی با دهان در تماس است به طور مشترک استفاده نکنید، از مسواک گرفته تا لیوان.

۵ دلیل اصلی خونریزی لثه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *