مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت روکش نازکی بوده که بر روی سطح دندان قرار داده می شود و می توان مشکلات بسیاری را از این طریق حل نمود. به دلیل اینکه این روکش ها دائمی هستند، باید قبل از استفاده از آنها مزایا و معایب آنها را بررسی کنید.  شش عامل زیر را هنگام تصمیم گیری در این خصوص با دندانپزشک خود بررسی نمایید:

مزایا لمینت

۱: به سادگی لبخند شما را سفید می کند

سالها نوشیدن چای و قهوه، کشیدن سیگار و خوردن غذاهای دارای رنگ تاثیر خود را بر روی دندان های دائمی شما می گذاشته و سایه ای زرد یا قهوه ای رنگ بر روی دندان های شما باقی گذاشته است. مینای دندان را می توان از طریق بلیچ کردن سفید کرد اما دوباره لک می شوند. اگر می خواهید لبخند سفید شما دائمی باشد، لمینت ایده خوبی به نظر می رسد. لمینت در مقابل لک مقاوم بوده و به همین دلیل لازم نیست نگران سفید کردن لمینت باشید.

 ۲: ترمیم مشکلات جزیی دندان

دندان هایی که دارای شکستگی جزیی بوده یا کمی فاصله دارند را می توان با درمان های ارتودنسی درمان کرد اما به گفته دندانپزشکان این مشکلات را می توان گاهی از طریق روکش لمینت نیز برطرف کرد. لَمینت به سطح جلویی دندان متصل شده و جای آن ثابت است می تواند مشکلات جزیی ظاهری دندان را پوشش دهد. دندان شما ممکن است همچنان ترک خورده یا با فاصله باشد اما هیچ کس جز شما و دندانپزشک شما از آن با خبر نیست.

 ۳: مینای آسیب دیده را جایگزین می کند

مینای دندان بسیار قوی است اما بازهم ممکن است تخریب شود. مینای دندان شما ممکن است بر اثر مسواک زدن های محکم یا مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی مستهلک شود. اسید معده که به علت ریفلاکس معده ایجاد می شود نیز می تواند به مینای دندان آسیب بزند. این مورد می تواند موجب نگرانی باشد چرا که اگر مینای دندان تخریب شود دوباره ساخته نمی شود. خوشبختانه امکان جایگزینی آن وجود دارد. در صورت ایجاد فرسایش مینای دندان می توان از لمینیت به عنوان جایگزین استفاده نمود.

معایب لمینت

لمینیت روکش های نازکی هستند که بر روی سطح دندان قرار داده شده و می توان مشکلات بسیاری را از این طریق حل نمود. به دلیل اینکه این روکش ها دائمی هستند، باید قبل از استفاده از آنها مزایا و معایب آنها را بررسی کنید.  سه عامل زیر را هنگام تصمیم گیری در این خصوص با دندانپزشک خود بررسی نمایید:

 ۱: هزینه بالا

هزینه لمینت بر اساس محل زندگی، دندانپزشک و تعداد دندان هایی که میخواهید لمینت شوند، متفاوت خواهد بود. اما یک امر حتمی این است: آنها معمولا گرانقیمت هستند.

 ۲: ایجاد حساسیت در دندان ها

برخی افراد بعد از استفاده از لمینت دچار حساسیت دندانی می شوند. ممکن است دندان های شما در طی چند روز اول بعد از گذاشتن لمینت نسبت به دمای بالا یا پایین حساس باشند که این امر بعد از گذشت مدتی از بین می رود. حساسیت دندان آزاردهنده است اما شما می توانید با استفاده از محصولات مناسب این مساله را مدیریت کنید. خمیر دندان مریدنت مخصوص دندان های حساس به شما در از بین بردن درد ناشی از حساسیت دندانی کمک کرده و همچنین مینای دندان را محکم می کند.

 ۳: فرایند غیرقابل بازگشت

لمینت را به این دلیل که دندانپزشک باید ساختار طبیعی دندان های شما را تغییر داده تا بتواند لمینت را جا گذاری کند، دائمی در نظر می گیرند.. در این روش، ممکن است لایه بیرونی مینای دندان شما برداشته شود تا جا برای لمینیت باز شود.

لمینت ها راهی مناسب برای پنهان کردن دندان های تغییر رنگ داده، ترک خورده و آسیب دیده هستند اما بررسی مزایا و معایب آن قبل از تصمیم گیری اهمیت بسیار بالایی دارد. وقتی از دندانپزشک بگیرید تا متوجه شوید آیا لمینت گزینه مناسبی برای شما هست یا خیر.

تاثیر پستونک بر دندان های نوزاد

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *