بهترین خمیردندان برای لثه های شما

مسواک و نخ دندان برای حفظ سلامتی دهان و دندان شما ضروری هستند اما محصولی که شما استفاده می کنید بر نتایج تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر نگران التهاب لثه  و یا بیماری پریودنتال هستید بهتر است بدانید که استفاده از خمیر دندان مناسب لثه در رفع این نگرانی موثر است.

دهان میزبان انواع باکتری هاست، که این باکتری ها با وجود اینکه به صورت طبیعی در آنجا زندگی می کنند اما در صورتیکه به آنها اجازه تکثیر دهید، مشکلات بسیاری برای شما ایجاد خواهند کرد. این باکتری ها تجمیع شده و ماده سفید و چسبنده­ ای را تشکیل خواهند داد که ما آن را به عنوان پلاک می شناسیم. اگر پلاک به طور مرتب از روی دندان شسته نشود، تبدیل به تارتار می شود.

تجمع تارتار (پلاک و باکتری موجب التهاب) منجربه عفونت و در نهایت عقب نشینی لثه می شود. با گسترش عفونت، لثه، استخوان و بافت همبند محافظ دندان آسیب دیده و چنانچه تحت درمان قرار نگیرد موجب فرسایش لثه می شود تا جایی که ریسک افتادن دندان را افزایش می دهد.

مسواک زدن چگونه به سلامت لثه ها کمک می کند

مسواک و نخ دندان نه تنها به سالم ماندن دندان های شما کمک می کند، بلکه بهترین راه جهت پیشگیری از بیماری های لثه است. مسواک زدن باعث تمیز شدن پلاک از سطح دندان و زیر خط لثه می شود. نخ دندان، پلاک و ذرات غذا را از بین دندان ها خارج کرده و از پایین خط لثه، جایی که مسواک نمی تواند به راحتی به آن دست یابد، محافظت می کند.

در زمان مسواک زدن شما لَثه های خود را نیز ماساژ داده و گردش خون مناسب به این بافت حیاتی را تسهیل می کنید. به همین دلیل است که در ترکیبات خمیردندان هایی مانند خمیردندان مریدنت، موادی مانند تری کلوزان وجود دارد که تجمع باکتری ها را کاهش داده و با حرکت مسواک در سطح دهان به سلامت لثه های شما کمک می کند.

ترکیباتی که این کار را ممکن می سازند:

با وجود اینکه مسواک زدن با هر خمیر دندانی به ماساژ دادن لثه و حفظ سلامتی آن منجر می شود اما بهترین خمیر دندان برای لثه، خمیردندانیست که ترکیبات آن در راستای پیشگیری از التهاب و بیماری های لثه در نظر گرفته شده باشند. یکی از این ترکیبات تری کلوزان می باشد که در بالا به آن اشاره شد. یکی از مهم ترین ترکیبات برای حفظ سلامت کلی دهان و دندان شما فلوراید است. این ماده معدنی به منظورپیشگیری از پوسیدگی به خمیردندان اضافه می شود و می تواند حتی مراحل اولیه پوسیدگی را نیز معکوس کند. در نهایت، تمیز و بدون پوسیدگی نگه داشتن دندان و لثه، به پیشگیری از التهاب لثه های شما کمک می کند.

ماده ای که به طور خاص احتمال التهاب و بیماری های لثه را محدود می کند، تری کلوزان، یک ماده آنتی باکتریال است. مطالعات نشان داده که تری کلوزان رشد باکتری های مولد پلاک را متوقف می کند.

با رعایت بهداشت دهان و دندان با استفاده از خمیردندان مناسب لثه، حاوی تری کلوزان و فلوراید، میتوانید از سلامت لثه های خود اطمینان حاصل کنید.

دندان های سفید و لبخندی جذاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *