آلیسین موجود در سیر چگونه بیماری های لثه را از بین میبرد؟

سیر از 3000 سال قبل از میلاد مسیح برای مقاصد دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. آلیسین ، همان ماده ای است باعث بدبو شدن دهان بعد از خوردن سیر می شود، دارای خواص ضدقارچ، ضد ویروس و ضد باکتری است. همین ویژگی سیر می تواند در درمان بیماری های لثه موثر باشد.

باکتری های خوب و بد

حدود 500 باکتری مختلف در دهان شما زندگی می کنند. برخی از این باکتری ها برای سلامتی شما مفید و برخی مضرند.حفظ سلامتی دهان به معنی حفظ تعادل میان باکتری های خوب و باکتری های بد است. این امر در کنار سایر عوامل از بیماری های لثه پیشگیری می کند.

آلیسین از تکثیر باکتری های مضری که موجب پوسیدگی دندان می شوند، جلوگیری می کند. تحقیقات زیادی نشان داده که استفاده از عصاره سیر می توانداز طریق کنترل تعداد باکتری های مضر و حفظ باکتری های مفید با بیماری­­های لثه مقابله کند.

بسیاری از محصولات مرتبط با بهداشت دهان و دندان ادعا می کنند که با از بین بردن 99/9% باکتری ها از بروز بیماری های لثه پیشگیری می کنند اما این امر اشتباه است. چنانچه شما تمام باکتری ها را از بین ببرید باید در نظر داشته باشیدنرخ رشد باکتری های مفید و مضر با یکدیگر متفاوت بوده و شما با این کار تعادل میان باکتری مفید و مضر را از بین می برید و با این کار هم سلامت دهان و دندان خود و هم سلامت کلی بدن خود را به خطر می اندازید.

سیر را به رژیم غذای خود اضافه کنید

از سیر در غذاهای خود استفاده کنید. سیر دارای مواد مغذی بسیار و کالری بسیار پایین است. شما می توانید سیرِ خرد شده را در فریزر نگهداری کنید که بتوانید به راحتی از آن در غذا استفاده کنید.

سیر را تنها برای حفظ سلامتی دهان و دندان خود نخورید؛ تحقیقات نشان داده که سیر مدت زمان سرماخوردگی را 70% کاهش می دهد. در این مطالعات، درگروهی که سیر مصرف کرد طول دوره بیماری یک و نیم روز و در گروه عادی 5 روز بود. این امر به دلیل توانایی آلیسین در افزایش سیستم ایمنی بدن است.

هفت ماده شگفت انگیز برای زیباتر شدن لبخند شما

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
تلگرام
واتس‌اپ
فییسبوک
تویتر
لینکدین
پینترست
ایمیل
مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *